środa, 14 czerwca 2017

Pieczony waniliowy deSernik z ricotty z jagodami - bez cukru!




Nic tak nie inspiruje, jak wolna kuchnia i nieograniczony dostęp do piekarnika. Rozkochałam się ostatnio w serze ricotta, a że dawno na moim blogu nie gościł słodki deser, postanowiłam przygotować coś z jego udziałem. Serniki uwielbiam, a takiego z ricotty nigdy nie miałam przyjemności jeść. Pomyślałam, że ze względu na delikatną konsystencję, świetnie się nada to sezonowego wypieku z dodatkiem owoców - postawiłam na jagody, lecz możecie użyć truskawek, brzoskwiń czy dowolnych innych owoców. Całość wyszła kremowa, aromatyczna, wilgotna i przepyszna. Serdecznie polecam!



Składniki:
  • 250 g ricotty
  • 15 g mąki pełnoziarnistej (lub proszku budyniowego)
  • aromat waniliowy - kilka kropel
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka (najlepiej wiejskie)
  • 40 g ksylitolu
  • garść jagód
  • olej kokosowy do wysmarowania foremki + pokruszone, bezcukrowe biszkopty do wysypania
Do ricotty dodajemy jajka, aromat waniliowy, ksylitol i proszek do pieczenia. Ucieramy rózgą na jednorodną masę, a następnie wsypujemy mąkę. Ponownie mieszamy, aż uzyskamy jednolitą konsystencję. Foremkę smarujemy olejem kokosowym i wysypujemy bułką tartą, otrębami lub tak jak ja - pokruszonymi, bezcukrowymi biszkoptami. Wylewamy masę, a górę wieńczymy garścią jagód. Pieczemy w 200 stopniach ok. 30 minut.
Smacznego!

30 komentarzy:

  1. Ostatnio w końcu spróbowałam serka ricottę, jest bardzo dobry, więc sernik z jego udziałem musi wyjść pyszny i tak jak piszesz kremowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to widzę, że nie jestem jedyna, która tak długo zwlekała z jego spróbowaniem :D Wyszedł naprawdę fantastyczny!

      Usuń
  2. W jego pyszny smak nie wątpię - z takich składników musiało wyjść cudo :) Ostatnio nawet w Tesco wpadła mi w ręce ricotta, ale stwierdziłam, że i tak jej nie zużyję i odłożyłam, a teraz myślę, że w sumie mogłabym zrobić coś z jej dodatkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz się na nią skusić przy okazji pieczenia sernika - myślę, że jej dodatek ciekawie wpłynie na strukturę :)

      Usuń
    2. Jak piekę sernik to na jakieś uroczystości domowe, więc wolę sprawdzone przepisy :) A ricottę może kupię dzisiaj i jutro dodam do placków ;))

      Usuń
    3. Rozumiem :D Ciekawa jestem, jak się sprawdzi w placuszkach. Ja w weekend też kupię, i też pokombinuję z placuszkami :)

      Usuń
  3. Sernik?Kocham sernik *.* i nie wiem czemu nie próbowałam jeszcze nigdy ricotty,podobnie jak mascarpone takiego świeżego (choć ten jest podobno bardzo tłusty i mdły :p)zobaczymy,może kupie jak będę w najbliższym czasie na zakupach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Lidlu Ricotta kosztuje 2,99 zł/250 g, więc jak masz gdzieś w pobliżu, to polecam :D Nie wiem, na ile to jest ricotta prawdziwa - tzn. dobrej jakości - bo innej nie jadłam, ale mam nadzieję, że niedługo będę mogła to zweryfikować :) Mascarpone także nigdy nie jadłam, ale zwracając uwagę na ilość tłuszczu to mnie jakoś nie ciągnie :P

      Usuń
  4. Całe wieki nie kupowałam ricotty. Serniczek wygląda niezwykle smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ricotta? Tak wiele razy słyszałam nieadekwatnie do tego jadłam, czyli nigdy. Nie wątpię w dobroć tego sernika, ponieważ obie tak samo lubimy te ciasta. Musze kiedyś zrobić. O ile znajdę ten typ sera w promocji. ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ricotta w Lidlu kosztuje 3 zł (no, dokładnie 2,99 zł) za 250 g, więc uważam, że to całkiem dobra cena ;) Bardzo polecam.

      Usuń
    2. Ja polecam ze Stokrotki, nigdy nie jadłam tak dobrej jak u nich, też po 2,99 zł za opakowanie a naprawdę wspaniała :) Sernika chętnie bym spróbowała :)

      Usuń
    3. Dzięki za informację - w weekend kupię :)

      Usuń
  6. Jejku...ale cudnie wygląda :) Na pewno smakuje obłędnie, no i te jagody...Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  7. deSernik! Toż to rewelacyjna nazwa i gra słów.
    Jeśli istnieje na świecie człowiek, który jest nawiększym fanem serników - to ja i tak go przebijam w kwestii uwielbiania tychże wypieków (choć nie tylko wypieków, bo i serniki na zimno lubię!).
    Świetne ciasto przygotowałaś! No i nawet moje ukochane boróweczki są na górze! No, no... a u mnie w domu brak wypieków teraz... co ja pocznę ;)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dziękuję! Ach te językowe zabawy :D Cieszę się, że ciacho Ci się podoba :)
      Pozdrawiam również.

      Usuń
  8. Próbowałam kiedyś ricotty samej, ale zdecydowanie mi nie zasmakowała :P W serniku na pewno sprawdziła się dobrze, więc muszę wypróbować Twój przepis, tym bardziej, że ostatnio polubiłam serniki, bo kiedyś za nimi nie przepadałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik staje się dzięki niej bardziej delikatny, więc polecam :) Może tak Ci zasmakuje

      Usuń
  9. Ależ obłędnie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  10. Już wyobrażam sobie jaki est delikatny <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Sernika w takiej postaci chciałybyśmy jeść codziennie i to za każdym razem z innymi owockami ^^ <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie tak jak ja! I shake białkowy jest niepotrzebny :P

      Usuń
  12. Bardzo lubię taki low carb sernik, jakbyś jeszcze użyła mąki kokosowej to byłby super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat skończyła mi się mąka kokosowa (będę musiała kupić), ale też by się świetnie sprawdziła :) Serniki zazwyczaj są "low carb", chyba że ktoś robi kruchy/biszkoptowy spód, daje dużo rodzynek i owoców oraz słodzi cukrem :D

      Usuń
  13. Głowy nie dam, ale chyba mama nigdy nie zrobiła sernika z ricotty, co oznacza, że nigdy takiego nie jadłam. A jagody to jedne z moich ulubionych owoców.

    OdpowiedzUsuń